Récup'Kitchen

Nos recetjes

Soupe froide de concombres à la menthe

Temps de préparation : 15 minutes

Ingrédients (pour 4 personnes) :

  • 400 g de fromage blanc
  • 50 ml de lait 1/2 écrémé
  • 3 Concombres
  • 3 c à s d’huile d’olive
  • Sel, poivre, paprika
  • Menthe : au moins 15 feuilles

Préparation : Peler et épépiner les concombres. Les couper en dés. Les laisser dégorger 1/2 heure avec du sel marin. Mettre tous les ingrédients au mixeur. Mixer le tout. Ajuster l’assaisonnement. Mettre au frigo 1 à 2 heures. Servir avec des feuilles de menthe fraîche.

 

Smoothie

Bereidingstijd : 10 minuten

Ingrediënten

  • 2 tot 5 verschillende soorten fruit (Banaan als je graag een wat dikkere textuur hebt, Sinaasappel om de smoothie vloeibaarder te maken). Je kan ook gemakkelijk smoothies maken met groenten (bijvoorbeeld wortel, banaan en ananas geven een verrassend lekkere combinatie).
  • Als extra’tje kan je amandelmelk, yoghurt, havermout, …

 

Bereiding

Heel eenvoudig, fruit (en groenten) versnijden in grove stukken en in de blender mixen. Is het te dik, voeg je best een appelsien of pompelmoes toe. Is het te lopend dan kan een banaan helpen. TIP: voor een snel ontbijt snij je de avond ervoor het fruit al. Met wat citroensap erbij en goed afgesloten bewaar je dit in de frigo. Dan hoeft het ’s ochtends juist nog in de blender en klaar. Je kan ook gemakkelijk kleine porties versneden fruit invriezen (bijvoorbeeld bij een ananas of granaatappel heb je gemakkelijk te veel in één keer). Dat kan je dan later zo in de blender gooien voor een smoothie. Lekker fris in de zomer !